26 Ιουνίου 2011

Παμε για ψωνια!!!


Σκηνές από το παρελθόν ( ή μήπως... και από το μέλλον;)
http://amaroussion.blogspot.com/

by 
Μαρία Κουλουράκις


Η μητερα μου συνηθιζε να το λεει βεβαια απο την προηγουμενη μερα. Αυριο εχουμε ψωνια! Και καθε φορα που το ελεγε κοιταζε γυρω της να βρει συμμαχους. Ολοι ξερανε οτι αυτο ειναι αγγαρεια, κουβαλημα, περπατημα και χασιμο πολυτιμου χρονου απο το παιχνιδι, οποτε οι δικαιολογιες πεφτανε συννεφο. Ετσι ο ...λαχνος επεφτε σε μενα και πραγματικα μισουσα τα αδελφια μου τοσο πολυ...-Αντε αγαπη μου ελα να με βοηθησεις και θα σου παρω παγωτο κασατο στην πλατεια!! Σιγα το ανταλλαγμα σκεφτομουν αλλα η εκφραση της μητερας μου δεν επετρεπε τετοιου τυπου σχολια. Την επομενη μερα, πρωι κυριως, εκανα μια ωρα να βαλω τα παπουτσια μου και αλλη τοση να ντυθω. Η μητερα μου ντυμενη με το υπεροχο φορεμα της, κρατωντας την λουστρινι τσαντα και αποπνεωντας κολωνια φουζερ, χτυπαγε νευρικα τα δαχτυλα και περιμενε στωικα.         


    Αυτη η Ερμου τι ομορφη που ηταν..Πηγαιναμε απο το πεζοδρομιο γιατι τοτε επιτρεπωνταν η κινηση των αυτοκινητων, χαιρετουσαμε γνωστους και φιλους κατι ιδιαιτερα βαρετο για μενα, αφου παντα ακουγες τα ιδια και ιδια..Πως μεγαλωσες ετσι εσυ!!!!Εισαι καλη μαθητρια; Λες και δεν θα μεγαλωνες, λες κι αν ησουν στουρνος θα το εβγαζες τελαλη!! Θυμαμαι οτι το αγαπημενο μου μαγαζι ηταν οι ηλεκτρικες συσκευες του Γαρδελη. Μια αγορα απο εκει ηταν τρομερη αναβαθμιση για την οικογενεια. Οταν ηρθαν οι ηλεκτρικες κουζινες, η μητερα μου εσπευσε απο τις  πρωτες.
 - Την θελω εμαγιε μεσα και Πιτσος γιατι ειναι πολυ καλες. 
- Μα κυρια Ανθη μου, επεμενε ο μπαμπας Γαρδελης, γερμανικη να παρετε ειναι πιο καλες. Μετα απο συζητηση δυο ωρων η συμφωνια ειχε κλεισει. Τα γραμματια ειχαν υπογραφει και το πετρογκαζ την επομενη μερα ηταν παρελθον. Ετσι καπως τελειωσε αυτο το πηγαινελα στον φουρνο και οι επισκεψεις του νεαρου Γαρδελη στο σπιτι μας για την φιαλη γκαζιου!!Νομιζω πως εκεινη την περιοδο η αδελφη μου ακουγε Δακη και εκλαιγε γιατι δεν θα ξαναπερναμε .....φιαλες!      


Ιστορικες ειναι οι επισκεψεις στην Σουζανα. Παντα θα θυμαμαι το πρωτο αποκτημα μου και δεν θα επεκταθω περισσοτερο. Οσες ειναι Μαρουσιωτισες ξερουν. Αλλα κυριως αυτην την αμηχανια ανακατεμενη με ντροπη και μια μικρη τονωση της γυναικειας φιλαρεσκειας...          Κατηφοριζωντας την Ερμου, πηγαιναμε στον χασαπη. Εκει πραγματικα ηταν η αρχη του εφιαλτη μου. Τεραστιες γουρουνοκεφαλες που εσταζαν αιμα, αυτο το νταπα ντουπα του μπαλτα, η μυρωδια και τα κοτοπουλα στα τσιγκελια ηταν για μενα το χειροτερο μου. Το πιο ενοχλητικο δε ολων, ηταν αυτη η σαχλη εμμονη που ειχαν οι μαναδες τοτε με τα παντρολογηματα. -αντε να συμπεθεριασουμε , αχχαχαχαα, - τι προικα δινετε;- καλε την παιρνουμε κι ετσι τετοια κουκλα...Τα αγορια ηθελαν να τα καταπιει η γη , τα κοριστια μια απο τα ιδια. 


Στο συγκεκριμενο χασαπικο που ο γιος ηταν ενα βουβαλοπαιδο και μαλιστα με κιμαδακια κολλημενα στην μπλουζα, ηταν για μενα το εβδομαδιαιο δραμα.
 - Μαμα, αληθεια το λες, ρωταγα, εγω δεν τον θελω!!
-Σιγα μην παρεις τον χοντρο, απαντουσε η μανα μου, ετσι τα λεμε αυτα οι μεγαλοι, να γελασουμε, ασε που μου δινουν το καλυτερο στηθος μοσχαρακι!!!!!Μολις το ακουγα αυτο επαιρνα τα πανω μου αλλα ηδη ειμασταν πλατεια στα λιονταρακια. Μια σταση για παγωτο και γκαζοζα . Τα δυο καφενεια της πλατειας καταμεστα..Εργατες, ταξιτζηδες ( αιωνια διαμαχη μεταξυ τους) και καπου εκει ο πατερας μου. Αφου ολοκληρωναμε τα ψωνια, επιστρεφαμε παλι απο Ερμου, για γλυκισματα, λουκουμια, βανιλιες, καραμελλες αστακους. Μικρες στασεις στις κολωνες με τα προσεχως στα θερινα ηταν στο προγραμμα. 


Τα ψωνια γινοντουσαν Σαββατο, αλλα το βραδακι, αναλογα με τις αναρτημενες φωτογραφιες αποφασιζαμε REX η ΑΡΜΟΝΙΑ, Ξανθοπουλος η Αλικη; Αλλα για τα σινεμα θα μιλησουμε μιαν αλλη φορα..