28 Ιανουαρίου 2010

ΓΥΜΝΑΣΙΟ- ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΟΥ: Μαθήματα σε θερμοκρασία στους … 12 βαθμούς Κελσίου!


γράφει ο Λάμπρος Τόκας
 xtokkas@yahoo.gr
Συνταξιούχος- μέλος της ΕΣΗΕΑ
Πρώην δημοσιογράφος του Ριζοσπάστη

Σοβαρές οι ευθύνες που βαρύνουν τον ΟΣΚ και τη διοίκηση του Δήμου Καλάμου, για τις κακοτεχνίες στις αίθουσες των δύο σχολικών μονάδων, που τη Δευτέρα και Τρίτη (25-26 Γενάρη) ήταν «ψυγείο» επειδή … δεν υπήρχε συντηρητής να διορθώσει τη βλάβη στο καλοριφέρ

Συνέβη και αυτό. Οι μαθητές και καθηγητές του Γυμνασίου και Λυκείου Καλάμου (εγκαινιάστηκε το Σεπτέμβρη του 2009 με μια σειρά κακοτεχνίες και άλλα προβλήματα), ξεπάγιασαν στην κυριολεξία τη Δευτέρα και Τρίτη 25- 26 Γενάρη καθώς τα μαθήματα έγιναν σε θερμοκρασία που δεν ξεπερνούσε τους 12 βαθμούς Κελσίου! Ο λόγος ήταν ότι χάλασε το καλοριφέρ και δεν υπήρχε συντηρητής να διορθώσει τη βλάβη, η οποία εντοπίστηκε τη Δευτέρα το πρωί. Η παράδοση μαθημάτων σε παγωμένες αίθουσες, προκάλεσε τις δικαιολογημένες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες των άμεσα ενδιαφερομένων (μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών κλπ), που τουρτούριζαν από το κρύο.

Παρά τις προσπάθειες των διευθυντών του Γυμνασίου και Λυκείου (λειτουργούν σε ενιαίο κτίριο), το πρόβλημα παρέμεινε άλυτο μέχρι και την Τρίτη το μεσημέρι, επειδή δεν μπορούσε να βρεθεί ο κατάλληλος τεχνικός (αν είναι ο υδραυλικός, ο ηλεκτρολόγος ή ο ηλεκτρονικός) για να διορθώσει τη βλάβη στο καλοριφέρ. Χρειάστηκε να περάσουν 30 ώρες και να φτάσει Τρίτη μεσημέρι μέχρις ότου οι αρμόδιοι για τη συντήρηση του σχολικού συγκροτήματος (Δήμος Καλάμου, ΟΣΚ κλπ), να λύσουν (άραγε λύθηκε;) το πρόβλημα και ενώ προηγουμένως οι διευθυντές των δύο σχολείων αναγκάστηκαν να διώξουν νωρίτερα τα παιδιά- προκειμένου να μην αρρωστήσουν.

Εκτός από το πρόβλημα της ξαφνικής βλάβης των καλοριφέρ, το ενιαίο κτίριο του Γυμνασίου και Λυκείου Καλάμου έχει και μια σειρά άλλα σοβαρά (τεχνικά και άλλα προβλήματα), που δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του. Έτσι, εκτός από το γεγονός ότι το νέο κτίριο παραλήφθηκε με καθυστέρηση ενός έτους και κακοτεχνίες (στις αίθουσες κρεμόταν καλώδια, υπήρχαν ρωγμές κλπ), σήμερα τα σχολεία λειτουργούν.

• Χωρίς επιστάτη (που θα εμπόδιζε την έξοδο των μαθητών/ τριών και την είσοδο εξωσχολικών ατόμων όταν λειτουργεί το Σχολείο) και χωρίς φύλακες (μόνιμο προσωπικό) για την φύλαξη του κτιρίου τις ημέρες και ώρες που το σχολείο είναι κλειστό.

• Χωρίς τους αναγκαίους συντηρητές του κτιρίου και των μηχανημάτων (ασανσέρ, καλοριφέρ κλπ). Έτσι, ενώ το σχολείο διαθέτει ασανσέρ, οι εκπαιδευτικοί και μαθητές, ανεβαίνουν με τα πόδια στις αίθουσες διδασκαλίας (βρίσκονται στον Α΄ και Β’ όροφο)! Το υπάρχον ασανσέρ, δεν λειτούργησε ποτέ- και όπως λέγεται ούτε πρόκειται να λειτουργήσει- επειδή δεν υπάρχουν πιστώσεις για την πληρωμή ειδικού συντηρητή.

• Χωρίς θυροτηλέφωνο και θυροτηλεόραση, με συνέπεια οι εξωτερικές πόρτες εισόδου στο προαύλιο του Σχολείου, να παραμένουν διαρκώς ανοικτές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Στα παραπάνω, θα πρέπει ακόμη να προστεθούν και τα εξής προβλήματα:

• Η αίθουσα που κάνει μαθήματα η Γ’ Λυκείου, δεν διαθέτει θέρμανση, επειδή οι κατασκευαστές δεν έκαναν την προβλεπόμενη στο σχέδιο εγκατάσταση για την θέρμανση ή ψύξη με φυσικό αέριο.

• Πέντε μήνες μετά την έναρξη του σχολικού κτιρίου, δεν έχουν τοποθετηθεί κουρτίνες στις αίθουσες διδασκαλίας ούτε κατασκευάστηκε ένα υπόστεγο στην αυλή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται όταν βρέχει.

• Προβληματική είναι και η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. ΄Όταν βρέχει πολύ, μπαίνει νερό ή τρέχει νερό από τα σώματα κλιματισμού (δεν λειτουργούν επειδή λείπουν τα φίλτρα λειτουργίας τους). Στην ίδια αίθουσα, οι εσωτερικές πόρτες πέφτουν στο πάτωμα (βγαίνουν από τους τροχούς στήριξης), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια μαθητών- καθηγητών.

• Δεν υπάρχει κλειστό γυμναστήριο ενώ το ανοικτό, διαθέτει μόνο γήπεδο μπάσκετ (για το βόλεϊ, υπάρχει διαγράμμιση αλλά όχι στυλοβάτες και προστασία να μην βγαίνει η μπάλα έξω).

• Στον αυλόγυρο του σχολείου, υπάρχουν πολλοί ανεκμετάλλευτοι χώροι, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για διάφορες αθλητικές δραστηριότητες (σκάμμα, σφαιροβολία κλπ).

• Οι τουαλέτες (καθηγητών και μαθητών) δεν είναι λειτουργικές. Έτσι, οι μαθητές του Γυμνασίου (Α’ όροφος) και Λυκείου (Β΄ όροφος) αναγκάζονται να κατεβαίνουν στο Ισόγειο, όπου λειτουργούν οι τουαλέτες του Λυκείου, ενώ στις τουαλέτες καθηγητών, δεν λειτουργούν τα καζανάκια.

Σοβαρότατες ευθύνες, για τα προαναφερθέντα προβλήματα λειτουργίας του Γυμνασίου και Λυκείου Καλάμου, φέρουν, κυρίως, η διοίκηση του ΟΣΚ καθώς και η δημοτική αρχή Καλάμου. Ο ΟΣΚ επειδή είχε την ευθύνη να ελέγξει την κατασκευαστική εταιρία για (ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ) για την ποιότητας κατασκευής του νέου σχολικού συγκροτήματος και την έγκαιρη παράδοσή του και η διοίκηση του Δήμου Καλάμου, επειδή δέχτηκε να παραλάβει το νέο σχολικό συγκρότημα με μια σειρά κακοτεχνίες και προβλήματα, ενώ παράλληλα δεν έδειξε την δέουσα ευαισθησία για την επίλυση άλλων προβλημάτων (όπως φύλακες- συντηρητές- επιστάτες κλπ) που ανήκουν στην αρμοδιότητα του Δήμου.